Fru Strandh

Vardagsäventyr
I fredags kom vi hem igen efter några fina dagar på Västkusten hos min familj. Det inlägget jag hade skrivit igår kväll men som sedan försvann handlade om vår äventyrliga kväll när vi har kommit hem i fredags. Kort sammanfattat hämtade vi katten som vår kompis Linn hade passat (tack så mycket!) men tyvärr blev kissen åksjuk och spydde, så vi fick duscha henne för första gången. Gick faktiskt långt över förväntan bra! Sedan råkade vi låsa ute oss när vi skulle hämta resten av grejerna i bilen. Som tur var (tack gode Gud!) hade svärföräldrarna fått en nyckel medan vi var borta så vi kunde åka till dem och hämta den! Snacka om rörig kväll men allt blev bra till slut. På lördagen ägnade vi större delen av dagen åt att hjälpa till när vår kyrka anordnade ett event på stan. Vi brukar dela ut biblar och sälja korv/våfflor m.m. på stan när det är crusing varje år. Det gick bra i år också men jag fick åka hem tidigare än vanligt för nu är semestern slut!

Idag har jag jobbat på Tunarp igen och vi har startat igång en nytt ridläger. Tyckte dagen flöt på rätt bra för att vara första dagen, sen brukar allt bli lite för senat eftersom man ska dela ut hästar och gå igenom rutiner i början av dagen. Ser fram emot resten av veckan! Dessutom fick jag idag en egen nyckel (yey!) och jag fick möjlighet att gå igenom gömmorna med hästlitteratur på jobbet och hittade tre böcker som jag behöver inför kursen i höst. Kommer att få låna dessa ända till december så jag slipper köpa allihopa, så grymt bra!

Nu är det snart dags att sova och försöka ställa om dygnet lite efter semestern. Min man börjar jobbet igen imorgon så han ska också upp tidigt. Vi var förresten med om lite äventyr idag också, då det flög in en duva på balkongen! Hur den lyckades komma in där fattar jag inte, för springorna längst upp vid kattnätet är inte stora direkt... Den hade panik och flaxade runt där inne på balkongen, men mannen lyckades få tag i den och lyfta den över nätet så den kunde flyga iväg. Nu har vi hängt upp ett par CD-skivor i avskräckande syfte och hoppas att det funkar för att hålla duvorna borta! Fult som stryk men jag får fixa något snyggare längre fram som skrämmer bort fåglarna. Det är ju för deras skull också för det var nog inte roligt för den duvan att vara fast på vår lilla balkong. Tur att katten inte kom i närheten!

Inlägget borta...
Men prutt alltså, på riktigt. ^^ Jag hade skrivit ett långt inlägg nu fast jag borde sova, och till slut när jag var klar råkade jag trycka fel på mobilen så hela inlägget försvann. Noooo liksom!

Och jag orkar faktiskt inte skriva om det, haha. Ni får klara er ändå, nu ska jag sova! Vi är i alla fall hemma igen efter några dagar på västkusten med min familj, semestern är slut och imorgon är det dags för ridläger igen. Godnatt alla fina människor!

Sol, bad och glass
Idag har vi haft riktigt soligt väder hela dagen, snorklat och badat på förmiddagen. Eller ja, mannen och jag snorklade medan syster flöt runt en i stor badring och hade det gött! Efter lunch bestämde sig Daniel och jag för att ta en promenad.

Vi gick längs havet en bra bit, tänkte ta oss till Gottskärs hamn och dit kom vi till slut. Tyvärr gick det inte att gå längs havet hela vägen men vi kom både dit och tillbaka efter några tappra försök till att hitta bra genvägar som bara blev senvägar.

Väl i Gottskärs hamn köpte vi glass och njöt av sommaren ute på bryggan. Tittade även förbi i ett konstgalleri och i en surfbutik. Nu har vi ätit middag och jag ska strax sätta mig och bjuda in lite folk till att fira min 25-årsdag om drygt en vecka. Sedan blir det nog filmkväll med familjen!